HUN wardogs

http://hu.clashofclans.wikia.com/wiki/Main_Page

 

Először is. A többbuilder az jó dolog (építőkunyhó, benne az építő munkással), ez egyértelmű. A kezdeti 2 buildert gyorsan érdemes felturbózni háromra. Vagyis, kell nekünk sok-sok gem. A harmadik builder 500 gem. Ez az első célunk ezen a téren, hogy ennyi gemet összegyűjtsünk. Gemet a fák-bokrok-sziklák “kivágásával” lehet szerezni, továbbá achievementek teljesítésével. A sziklák elfogynak, de a növények újratermelődnek (egész pontosan 8 óránként jelenik meg egy új növény, véletlenszerű, hogy fa vagy bokor vagy akármi lesz).

Tehát irtjuk a tereptárgyakat, gyűlik a gem.
De van egy olyan achievement, hogy ha eléred az 1250 trophy-t (kupát), akkor 450 gem a jutalom. Az pedig majdnem 500, és akkor vehetjük is meg a harmadik buildert, ami jelentősen felgyorsítja a fejlődésünket.

 

Ezért bevett trükk, hogy elsőként erre hajtanak a játékosok. 1250 trophy elérése nem könnyű, de van egy módszer, amivel a nagyon kezdőknek is megy. Itt most kitérőt kell tennünk.
Többféle bázis kiépítés van: farmbázis, trophy gyűjtő bázis, hibrid bázis, és klánháborúba való bázis.

Kezdetben nekünk a farmbázisok kellenek, ezek tudatos keresésével és a farmbázisokon lévő town hall (továbbiakban TH) lerombolásával még nagyon kezdők is viszonylagos biztonságban elérhetik az 1250 trophy-t. Nézzük, hogyan ismerjük fel a különböző bázis típusokat.

 

Farmbázisok: tisztázzuk, hogy mi a fene az a farmolás. Ez más játékokból átvett fogalom, és a nyersanyagok erőteljes gyűjtését (farmolását) jelenti. A farmbázis funkciója, hogy csak a nyersanyag tárolókat védi, és abszolút nem védi a TH-t. Ha ilyet építünk, akkor minden arra járó leveri a TH-nkat, és kupát veszítünk, de cserébe nem lopnak tőlünk nyersanyagot, és ha leverik a TH-nkat, akkor kapunk 12 órára shieldet (a falut védő pajzsot), aminek lejártáig nem tud minket senki megtámadni.Jól látható, amiről szó van. Ilyen bázist kell keresni, szorgosan nyomkodva a Next gombot. Addig nyomjuk, amíg nem találunk egy farmbázist. Ha megvan, a TH mellé tegyünk ki 3-5 archert (íjászt), várjuk meg, amíg leverik, majd nyugodtan nyomjuk meg a piros surrender gombot, végeztünk. Kapunk némi zsákmányt (ezt lootnak nevezzük), és 4-10 trophy-t. Ezt bizony addig kell ismételgetni, amíg össze nem jön az 1250. Így lesz meg leggyorsabban a harmadik építőkunyhónk.

 

Most nézzük tovább a bázisfajták ismertetését, ha már belekezdtünk.

Trophy bázisok: ezek fő funkciója, hogy a támadókat visszaverjék, bármi áron megvédve a TH-t, és így a sikertelen támadásokból kvázi passzívan gyűjtsék a kupákat a gazdájuknak. A trophy bázisokat arról lehet felismerni, hogy a TH a közepén van, és az elérhető legerősebb védelemmel van körbevéve.A nyersanyag tárolók maximum a homokzsák szerepét töltik be ebben a bázistípusban.

Hibrid bázisok: az előző kettő keveréke (hibridje). Középen vannak a nyersanyag tárolók és a TH is, ezeket védik minden lehetséges erővel. Így trophy gyűjtésre és a nyersanyag védelmére is jók.

De, mint minden keverék megoldás, ez sem tökéletes, mert igazán egyik funkciót sem látja el maximális hatékonysággal. Inkább lustáknak való kényelmi megoldás.

A klánháborúra (CW-re, vagyis Clan War-ra) való bázisok pedig tulajdonképpen (majdnem) trophy bázisok, minden erővel a TH-t védik, de ezt majd a klánháborús részben is megemlítem.

Ejtsünk még pár szót előtte a megfelelő bázis fejlesztésről. Én konzervatív nézeteket vallok: minden TH szinten ki kell fejleszteni maximumra mindent, amit csak az adott szinten lehet. De legfőképpen a védelmi épületeket, azon belül is a falakat. TH6-ról csak akkor megyünk TH7-re, ha minden fal lvl6 szintű. Sokszor látni kilences meg tízes szintű TH-kat harmadik meg negyedik szintű falakkal körbevéve.

Ezek a vicces játékosok. Hosszútávon nagyon erősen kifizetődik az, hogy minden szinten kimaxolunk (tökig felfejlesztünk) mindent. Főleg a falakat. Nem utolsó sorban mindeközben megtanulunk profin nyersanyagot lopni másoktól . Mert a falazás bizony drága mulatság. Térjünk is rá a hatékony nyersanyag szerzés módozataira, vagyis a lopásra, más néven a lootolásra.

A hatékony lopás azt jelenti, hogy a lopott nyersanyag mennyisége nagyobb, mint amibe a sereg került, amit elhasználtunk a lopáshoz. Tehát ha 20.000 elixírbe került a sereg legyártása, de loptunk vele 150.000 elixírt és 100.000 goldot, akkor “kerestünk” 150 - 20 = 130 ezer elixírt (és a goldot). Ezért nem éri meg pl tisztán dragonokkal támadni, mert már a lvl1es dragon is 25.000 elixír. 10 dragon az 250.000 elixír, és elég sokáig kell kattintgatni a next gombot támadás előtt, hogy 250 ezres elixír lootot találjunk.

Tehát érdemes olcsón gyártható egységekkel lopni, akkor nagyobb a haszon. 200 darab lvl4-es archer az 32.000 elixír. Ennyit és ennél többet pedig elég könnyen össze lehet velük szedni. A goblinok is ezért jók, mert alig kerülnek valamibe, és nagyon gyorsan nagyon nagyokat ütnek a nyersanyag tárolókba, ezért sok loot szerezhető velük. Cserébe nagyon hamar meg is halnak.

Az alap taktika természetesen az, hogy előre küldjük a kemény srácokat, és mögéjük eresztjük a messziről nagyot ütő egységeket (akik amúgy sérülékenyek lennének az első vonalakban).
Kezdetben ez annyit tesz, hogy előre küldjük a barbár hordát, és mögéjük pakolgatjuk az archereket. Amikor lesz giant is, akkor ők mennek előre, és mögöttük mennek az archerek/wizardok.

Mindig szánjunk időt arra, hogy megismerjük az éppen aktuálisan új egységeket, és nyugodtan próbálgassuk őket, mert ezerféle működő taktika van. Nekem például nehezen állt kézre a 200 archerrel való lootolás (azóta többé-kevésbé megtanultam), ellenben a dragon + archer kombót elsőre megéreztem és kiválóan művelem (nem egy agysebészet mondjuk), persze a dragonok ára miatt főleg csak CW-ken. Ezzel el is érkeztünk a CoC egyik fő kihívásához, a klánháborúkhoz.

Egy klán akkor tud CW-t indítani, ha elérte a 10 fős létszámot. Ekkor a leaderek el tudják indítani a CW-t, és a gép keres nekünk egy nagyjából a mi szintünkön lévő klánt ellenfélnek. Létrejön a CW, és kezdődik a 24 órás felkészülési idő.

Ez fontos időszak, ez alatt kell feltölteni a Clan Castle-ket (CC-ket) védelmi erőkkel, és ezen időszak alatt van lehetőség megépíteni a kifejezetten a háborúra felkészített bázisunkat, ez a War Base (WB). A WB tulajdonképpen egy trophy bázis: minden lehetséges erővel a TH védelme a cél, és a CC-t is próbálni kell minél inkább középre helyezni (hogy nehezebb legyen abból kicsalni a bele töltött védelmi erőket).

A CC-k felöltésekor érdemes figyelembe venni, hogy az egyes szintűekbe csak 10 egységnyi védelem fér be. Egy dragon ugye 20 egység… Támadóként CW-ben az első dolgunk a CC-ben lévők kicsalása egy előre küldött olcsó egységgel, ami persze meg fog halni.

Ezt követően a kibújt védőket egyre hátrébb kell csalogatni egy-egy további olcsó csali-egységgel. Végül egy sarokba csalva őket a legjobb pár tucat archerrel körberakni és így semlegesíteni a védelmet. Ez után jöhet magának a bázisnak az ostroma. Elsődleges célunk a TH lerombolása. Csillagot 50% elérésekor és/vagy a TH leütésekor, továbbá 100% elérésekor kapunk.

Egy CW-ben kétszer támadhatunk, vagyis maximálisan 6 csillagot hozhatunk a klánunknak. A war bonust (ami a war mapon szerepel zsákmányként az ellenséges bázisok mellett) már egy csillagnál megkapjuk. De nem illik csak erre hajtani, mert ha veszítünk, akkor a war bonusnak csak a 40%-át kapjuk, nyertesként pedig 100%-ot.

Szerintem ennyi ismeret elegendő a kezdetekhez, a gyakran ismételt kérdésekre remélem válaszoltam.

Most pedig, teljesen random, következzen pár tanács:

Mindig tartsd üresen a kitermelő épületeket. Abból is lopnak. Sőt…

Mindig tartsd üresen a raktáraidat is. TH kint a sarokban, üres tárolók, ez a nyugodt élet titka.

Kivéve, ha épp gyűjtesz valamire. Akkor ciki van.

Mindig járjon a laboratory. Valamit mindig fejlessz. Ha goblint, akkor azt, de valamit mindig.

Támadáskor keresd a védtelen kitermelő épületeket. Ha sok a loot, és látod, hogy üresek a tárolói, akkor a cucc nagy része a kitermelőkben lesz.

Figyelj a hidden teslákra.

És a mortarokra is.

És a CC-kre is, mert lootolás közben is lesznek benne védők, ami egy csapat wizardnál igen ciki lehet.

Mindig fejlessz fel minden falat maximumra.

És a többi védelmet is.

A légvédelem nagyon drága, de nagyon megéri.

Amint lehet, fejleszd ki a healert. Egész más dimenzió lesz a giantos támadás egy healerrel.

A wizard nagyot üt, területre sebez, de lassan lő és gyorsan elpukkan (lvl5 felett már nem annyira).

Az archer tower és a wizard tower sebzi a légi egységeket is.

Ebben a játékban lopni-rabolni megéri (ellentétben a való élettel). Egy garnitúra lvl6-7es goldmine 2 nap alatt termel meg annyi goldot, amit te 120 archerrel összeszedsz 1 óra alatt. Vagy fél óra alatt.

msandor intelme: "A tervezett lootnál a goldból le kell vonni a next gomb nyomogatásának az árát. (ami extrém esetben 40-50'000 gold is lehet)" Pontosan. Minél tovább nextelgetsz, annál inkább erősödik a "na ezt már be kéne vállalni" érzés.

A bázis mellett lévő romos clan castle-t mihamarabb tedd rendbe, és keress egy jó kezdő klánt. Csatlakozz és tanulj másoktól.

Donate-nél azt add, amit kérnek. Ha dragont kér valaki 20 helyes CC-vel, akkor hiába teszel bele neki jófejségből 3 archert, ezzel nem segítesz neki, csak kiszúrsz vele. Tehát ne tedd.

Csak olyan egységet kérj, amit adni is tudsz. Kivéve CW-ben. Ott olyat kérj, amit adni tudnak. És amivel tudsz bánni is.